AVONTUREN

Hier is hulp voor mensen die niet weten wat ze op dat moment bij een Panfu avontuur moeten doen. Bedankt huanzhugege (een panda op Panfu zijn site staat bij mijn links) hier voor want hij heeft een groot deel gemaakt (ik ben nu bezig alles zelf te maken).

Hier zijn alle avonturen van Panfu:

 

Penny en Lenny


Het avontuur begint bij het Caribisch strand, op het strand staat een rode boot waar Lenny bij zit.

dit is Lenny, als je op hem klikt zegt hij tegen je dat hij Penny zoekt en hij vraagt of jij haar kent.

Ze houd van boeken zegt hij er nog bij en natuurlijk ze is in de bibliotheek!

Om in de bibliotheek te komen moet je eerst naar de stad, als je daar bent zie je een huisje met een groot ijsje erop.

Dat is de ijssalon, als je daar naar binnen gaat zie je links een doorgang.

Dat is een trap ren de trap op en dan ben je bij de bibliotheek.

  Als je binnen komt zie je links onderin een mevrouw met roze haar, dat is Penny klik op haar en ze zegt dat ze Lenny nooit meer wilt zien omdat ze jarenlang brieven heeft gestuurd en hij heeft ze nooit iets van zicht laten horen.

Ga weer terug naar Lenny, hij vraagt of je terug wilt gaan naar Penny omdat hij nog nooit een brief van haar heeft gehad.

Penny vraagt of je naar de visser wilt gaan die heeft gezien dat ze fessenpost heeft gestuurd, De visser is in de haven op een bankje.

Dit is de visser, hij heeft de flessenpost per ongeluk uit het water gehaald en hij heeft het toen weg gegeven.

Hij had nog een één bewaard: 

Ga terug naar Penny en laat haar de brief zien, Penny weet nu dat hij de brieven niet gekregen heeft en gaat naar Lenny.

Ondertussen ga jij ook weer naar Lenny.

Omdat ze weer bij elkaar zijn geeft Lenny je zijn eigen surfplank cadeau en zingt hij altijd liedjes als je op hem klikt.

EINDE

 

De verdwenen wooby leider


Het avontuur begint bij het meer waar je allemaal huilende wooby’s ziet.

Klik op de clown die achter de wooby’s staat en vraag wat je kan doen om te helpen.

Dit is de clown, hij zegt dat hij niet meer tegen het huilen kan en hij verteld dat de wooby leider verdwenen is.

Ga naar de schoonheidssalon in San Franpanfu, daar zie je rechts onderin op een tafeltje een pak met zakdoeken staan die je moet meenemen.

Ga weer terug naar het meer als je de zakdoeken hebt gepakt.

Droog de tranen van de wooby’s door op elke wooby  een paar keer te klikken.

De clown wist één ding: de wooby leider hing vaak bij Kamaria rond!

Ga naar et kasteel op de kaart, loop de poort binnen en loop dan de trap op.

Daar op het terras staat Kamaria.

Dit is Kamaria, ze verteld dat ze zicht gekloond heeft en dat de wooby leider haar hielp om de kruiden en drankjes te verzorgen.

Ga naar de linker deur dan kom je in haar torenkamer.

De wooby leider heeft uit een flesje van Kamaria gedronken en nu slaapt hij in een kist!

Dit is de kist, ga naar de piraten bar in de haven.

Als je daar bent zie je PandaBeard, vraag aan hem of hij de sleutel van de kist heeft (Kamaria kreeg de kist van hem).

PandaBeard is de sleutel kwijt en hij vraagt of je morgen terug wilt komen dan weet hij vast weer waar de sleutel ligt.

De volgende dag…

Hij weet weer waar hij de sleutel heeft gelaten maar niet precies.

Hij heeft hem op een plek neer gelegd waar een vleermuis verstrikt in zijn baard zat.

Natuurlijk de grot!

Ga naar de jungle loop daar de grot binnen ga in de middelste deur en daar hangt de sleutel!

  

Pak de sleutel en ga weer terug naar Kamaria.

Kamaria vraagt je om de schatkist te openen en…

De wooby leider zit in de kist!

Kamaria zegt dat een kopje sterke koffie wel helpt om heb wakker te maken maar waar is koffie…

Kamaria drinkt het graag na het zwemmen, natuurlijk in de Kiosk!

Ga naar het zwembad op de kaart en als je daar bent ga je het linker huisje binnen waar ‘Kiosk’ boven staat.

Als je in de Kiosk bent staat de koffie klaar op de toonbank!

Pak het kopje met de koffie en ga weer terug naar Kamaria.

De koffie is te slap en de wooby leider wordt niet wakker

Een wekker helpt natuurlijk veel beter en wie heeft er altijd eentje?

Pandi MC heeft er altijd eentje om zijn nek hangen!

Ga weer terug naar het terras van het kasteel en loop de trap af.

Als je weer in het hof van het kasteel bent ga je een deur met een cd ernaast binnen, dat is de disco waar Pandi MC de DJ is! 

Pandi MC heeft altijd een klokje om zijn nek

hangen kijk maar:

Praat met hem.

Pff eerst mag je de wekker niet en dan wanneer je verteld waarvoor het is krijg je de wekker.

Ga weer terug naar Kamaria misschien word de wooby leider nu wel wakker.

Gelukt, de wooby leider is wakker!

Ga terug naar het meer om met de clown te praten (Mr. Curley).

Alles is weer goed!

De wooby leider is terug, de wooby’s huilen daardoor niet meer en de glijbaan staat niet onderwater!

Als beloning krijg je de klok van Pandi MC, de klok kan je in je boomhuis ophangen. 

  

EINDE

Een mysterieus telefoontje


Het avontuur begint in de schoonheidssalon waar ineens de telefoon gaat.

Neem de telefoon op en neem daarna het zwarte koffertje mee naar Kamaria.

Je moet vragen aan Kamaria of zij koekjes wilt bakken voor de mysterieuze beller… 

Ga naar het kasteel op de kaart, loop door de poort en loop dat de trap op.

Kamaria staat op het terras praat met haar. 

Kamaria heeft geen koekjes of ingrediënten op voorraat en daarom vraagt ze of je wilt kijken of er in het restaurant Chez Bruno nog meel is.

Ga naar San Franpanfu op de kaart en loop dan naar het restaurant (staat rechts).

Als je in het restaurant bent denk je natuurlijk waar is Bruno?

Maar die heb je niet nodig, in het linker raam staat het meel.

Pak het meel en ga weer naar Kamaria toe.

Kamaria heeft nu suiker nodig maar waar ligt dat….

Aha!

Ze gaf een hint waar suiker is daar is ook ijs dus de ijssalon!

Ga naar e stad op de kaart en loop naar het huisje met het grote ijsje, dat is de ijssalon.

Op een klein tafeltje staat suiker dat kan je meenemen voor Kamaria.

Ga weer naar Kamaria toe.

Ze heeft even tijd nodig om de koekjes te bakken, loop eventjes weg en kom gelijk weer terug dan zijn de koekjes klaar.

Ga naar de pony manege en laat daar het koffertje met koekjes bij een bord achter.

Loop even weg en kom gelijk weer terug om te kijken of er een spoor is achtergelaten want het is erg vreemd dat zomaar iemand belt bij de schoonheidssalon en koekjes wilt!

Als je terug bent liggen er alleen nog maar kruimels bij het bord en er staat:

Een vergrootglas...

Ga weer naar Kamaria voor hulp en natuurlijk!

Prof. Bookworm heeft er vast eentje hij is tenslotte een uitvinder en een goede professor!

Ga naar de jungle op de kaart en loop de grot in.

Neem de eerste deur in de grot.

Daar kom je prof. Bookworm tegen.

Dit is prof. Bookworm.

Je mag zijn vergrootglas lenen, ga weer naar de pony manege om te kijken of er een aanwijzig is.

Klik op de kruimels bij het bord en je krijgt een plaatje te zien.

Het is een stukje stof, klik op het plaatje en je krijgt het stukje stof mee.

Nu weer snel naar Kamaria om de aanwijzing te laten zien!

Laat het stukje stof aan Kamaria zien, het komt haar bekend voor…

Kom morgenbij haar terug om te kijken of er ergens in Panfu nog een aanwijzing is.

Volgende dag…

 

Ga weer naar Kamaria om te vragen wat je nu het beste kan doen.

Nu moet je nog een keer kijken of er ergens in Panfu koekkruimels zijn.

Ga naar de jungle en daar liggen ze voor je voeten. 

Pak de koekkruimels en er is nog een aanwijzing.

Hmmmm een bruin-rode haar……

Ga terug naar Kamaria om te vragen of ze weet van wie die is.

Kamaria zegt dat maar weinig panda’s bruin-rode haren.

Kamaria weet echt niet wie het moet zijn en ze vraagt of je morgen terug wilt komen om te zoeken naar meer aanwijzingen en koekkruimels.

Volgende dag…

 

Ga weer terug naar Kamaria op het terras van het kasteel.

Kamaria vraagt of je weer door Panfu heen wilt kijken voor meet koekkruimels.

Ga naar de haven misschien liggen daar koekkruimels…

Gevonden!

Bij de verrekijker liggen koekkruimels! 

Er is natuurlijk ook een aanwijzing te vinden als je op de koekkruimels klikt.

Hmmm…

Het is een wortel, ga naar Kamaria om te vragen of ze weet wie de mysterieuze beller is.

Kamaria weet bijna zeker wie het is!

Je moet alleen morgen nog terug komen voor meer koekruimels en aanwijzingen.

Volgende dag…

 

Ga weer terug naar Kamaria.

Ze vraagt of je naar nog meer koekkruimels en aanwijzingen wilt kijken.

Ga naar de stad misschien liggen daar wel koekkruimels…

 Gevonden!

Rechts onderin bij het rode bankje liggen de koekkruimels.

Klik erop en dan kom je de aanwijzing te zien.

Een stukje van een ontwerp om een iglo te maken…

Er was een keer in de winter toen Panfu helemaal onder de sneeuw bedekt lag dat iemand een iglo had gebouwd voor alle panda’s maar wie was dat ook alweer...

Ga terug naar Kamaria. Denk even goed na, natuurlijk het is Carl Caruso!

Type dat in bij het chatvenster.

Ga naar de bibliotheek daar is Carl Caruso.

Ga naar de stad op de kaart en loop het huisje binnen met een groot ijsje erop (de ijssalon), links is een trao ga daar op en je bent in de bibliotheek. 

De rechter is Carl Caruso.

Hij is verbaasd dat we alles over zijn mysterieuze gedoe weten.

Laats was Carl aan het spelen met de papegaai van Pandabeard in de piratenbar.

Pandabeard was in slaap gevallen en Carl wou graag dat Beardy (de papegaai) op zijn arm kwam zitten alleen toen vloog het deurtje door de wind open en is Beardy weg gevlogen.

Hij wilde niet dat Pandabeard erachter kwam dus volgde hij Beardy naar het enge bos en riep hem telkens maar Beardy luisterde niet.

Hij kreeg een idee, Beardy is dol op chocoladekoekjes alleen kon hij die niet zelf bakken.

Kamaria kan het was erg goed en toen bedacht hij een plan waardoor hij de koekjes kon krijgen.

Hij wilde niemand pijn doen en Beardy is weer terug.

Carl beloofd het nooit meer te doen en als bedankje krijg je zijn detective outfit, als je geen goudpanda bent dan mag je de outfit voor vijf dagen aan houden. 

EINDE

 

Amalura’s liefdesgeschiedenis

 

Ga naar het strand en dan zie je daar een panda liggen 

Praat ermee en hij spreekt wat onduidelijk,

maar hij noemd de naam Karmaria.

Zou dat KaMaria zijn??? :?:

We zullen zien,

ga dan maar naar Kamaria!

Ja,

zei heeft een plant gevonden.

En wij moeten die ook zoeken :neutral:

Kan ze dat niet gewoon zeggen.

Ga naar de Vulkaan en klik op die verrekijker 

Ga dan naar dit plekje 

Klik op dat wit.

En dan kom je op een enge plek.

Daar zie je 3 planten. 

Als je op de rode plant klikt krijg je rose slijm over je 

En als je op de blauwe klikt krijg je blauwe slijm over je 

Dus die zijn fout.

De groene is juist.Klik erop en je krijgt een stukje mee.

Geef het aan die drenkeling op het strand en hij voelt zich wat beter.

Hij voelt zich nog wat moe dus wacht nog wat tot morgen

 Volgende dag:

Ga terug naar de drenkeling.

Hij weet al iets meer.

Ga naar de bibiolotheek,

daar kan een aanwijzing zijn.

Op dat tafeltje zie je een boek!

Klik erop en dan zie je een heel oude kaart

Daar zie je een plek aangeduid.

Dat lijkt de oude visser wel.

Laten we eens gaan kijken naar de Oude Visser 

Hij is bij de Haven.

Hij is nog veel te moe :neutral:

Je moet hem koffie brengen.

Ga naar de Kiosk en dan zie je daar koffie staan.

Klik erop en ga naar de Visser.

Beter,

maar nu moet je wel zijn hengel brengen!

Ga naar de Kadouwinkel en dan zie je daar een hengel

Neem hem en ga weer naar de Visser.

Hij weet wat er is gebeurt met die drenkeling!

De drenkeling was zelfs matroos op zijn schip :shock:

Bla bla bla…

We moeten een stenen beeld vinden.

In de bibiolotheek!

Daar staat hij!

Klik erop en dan komt er een tekstje 

Karmaria!Ga naar Kamaria.

Ze kende ene Joshua toen ze klein was.

En Joshua was verliefd op Amalura.

Aamalura verdween en ze zagen elkaar nooit terug. :cry: Triest

Panfu besteet nog maar een paar weken!!

Kamaria voelt zich wat moe.

Kom morgen terug.

Volgende dag:

Ga naar Kamaria.

Je kan Panfu alleen redden als je Joshua en Amalura bij elkaar brengt!

Waar weet ze niet. :(

Ga nog eens kijken bij het stenen stendbeeld.

Klik er nog eens op.Nog eens een mini scherm:

Hmmm…

Waterval bij de Jungle!

Je zult denken daar kun je toch niet in?

Toch wel!

Ga naar de Jungle en dan zie je een waterval 

Ga er vlak voor staan en je gaat naar een andere ruimte!

Mooie plek vind je niet?

Klik op een van die bolletjes 

dan komt er een mini scherm 

Wat dat nu!

Ik vraag aan Kamaria wat dat is hoor :???:

Een kleed in het Kasteel…

In de Voyer!!

Ga naar het Terras en ga de Balzaal in 

Ga dan naar dat pijltje 

Je bent in de Voyer.

Klik op dat matje 

ER KOMT EEN KOESPOOK HEEEEELP!!! 

Toch praat je ermee!

Hij werd in een koe geest verandert!! Och arme.

Kom morgen terug tot hij  uitgerust is.

Volgende dag:

Terug naar de koegeest ga in de poort en dan neem je een andere deur 

Hij zegt “Durf jij me nog eens lastig vallen?Zeer dom!”

Hij zal helpen de 3 stenen vinden.

Maar eerst moet je een paar spullen brengen om die vloek van koegeest te verbreken.

Je moet:Zonnecréme, suiker, vulkaan sneeuw.

Zonnecréme en suiker vind je in de Kiosk. 

En vulkaan sneeuw netuurlijk bij de Vulkaan. 

Alles wat is omkringt met zwart kun je pakken.

Ga terug naar de koe-geest,

hij heeft 1 dag nodig om het te maken.

Kom morgen terug.

 Volgende dag:

Ga naar de koegeest in de Voyer.

Het is niet gelukt!

Maar je krijgt de eerste steen.

Toch nog lief hé? xD

Maar de 2de moet je zelf zoeken.

Gelukkig geeft hij een tip!

De tip is: Ik ben in het donker met schitterende vrienden.Ik luister altijd naar muziek.

Oke die tip is moeilijk maar de steen is in het laboratorium van Prof. Bookworm.

In de grot eerste deur.  

Dan zie je de steen liggen sorry geen prentje ik klikte er te vroeg op.Hier is de plek weer het lag:

Ga terug naar Panagar.

Goed zo zegt hij.

De derde steen zit bij het zwembad.

Ga naar het zwembad!

ik zie de steen!

Neem hem en je krijgt een scherm. 

Je moet naar de waterval.

In de waterval klik je een voor een op die bolletjes.

Amalura komt tevoorschijn.

Ze is eindelijk vrij maar ze wil Joshua ze heeft een tip waar hij is.

Wanneer JIJ bang bent is HIJ thuis.Die weg leid door zijn grote mond die eindigt in zijn verblijf!Ik heb nog een laatste tip over zijn verblijplaats:een,twee,drie,twee,drie,een.

Ga naar de Vulkaan en klik op die telescoop. 

En dan zie je een wit licht klik erop en je komt in het Enge bos.

Ga dan in de opening van die boom.   ( dat blauw dat omkringt is met rood is Amalura )

Ken je de tip nog van amalura?

Een,twee,drie,twee,drie,een.

Klik in die volgorde op de tanden ( van links naar rechts ) 

Dan komt er een heel verhaal en je wint een Medaile en een Kepe.

 

Einde

Mijn zoon is een piraat

Het avontuur begint op het Caribisch strand waar een octopus is.

Praat met de octopus, hij heeft het over een panda die hij verwachte en hij wil zij schat terug.

Welke schat?

Hij zal heel Panfu onder de zwarte inkt spuiten als hij zijn gestolen schat niet terug krijgt.

Hij vraagt of je naar kamaria wilt gaan want zij is er ook deels verantwoordelijk voor.

Ga naar het kasteel op de kaart, loop de poort binnen, loop de trap op en ga het linker toren kamertje binnen. 

Praat met Kamaria, Kamaria kan zich geen octopus herinneren.

Maar dan weet ze het toch, erg lang geleden kende zij een octopus.

Kamaria heeft ooit een avonturier ontmoet en ze werden verliefd.

Op een dag verdween hij en hij kwam nooit meer terug, Kamaria was zwanger en ze kreeg een zoontje.

Ze weet niet waar hij is, Kamaria heeft nog nooit eerder over haar zoon gepraat. 

Haar zoon vroeg altijd naar zijn vader, later ging hij met zijn beste vriend Fred de zee op om naar schatten te zoeken en naar zijn vader.

Zijn beste vriend was een octopus en Kamaria denkt dat je met Fred hebt gesproken.

Ga terug naar het carabische strand en vraag aan de octopus of hij Fred is.

De octopus zegt dat hij Fred is en hij is heel erg boos, Lang geleden zochten ze dus samen naar zijn vader en schatten.

Ze waren beste vrienden en kort geleden is hij zomaar verdwenen met de schat.

Fred kan zijn ogen niet geloven hij dacht dat ze beste vrienden waren!

Fred weet zeker dat hij zich in het enge bos verstopt.

Ga naar de vulkaan op de kaart en kijk door de telescoop.

Klik links onderin een geel puntje dan kom je in het enge bos. 

Daar zit de zoon van Kamaria.

    

Praat met hem.

Hij verstopt zich voor Fred de octopus maar hij heeft de zacht echt niet gestolen!

Hij heeft hele erge honger en hij vraagt of je een bord met kip uit het restaurant wilt halen.

Ga naar de stad op de haart het rechter huisje is het restaurant Chez Bruno, er staat een bodyguard bij.

Rechts onderin staat een bord met kip en friet neem dat mee voor de zoon van Kamaria.

Ga weer terug naar het enge bos.

Nu moet je een dag wachten zodat de zoon van Kamaria kan eten en uitrusten.

Volgende dag…

Ga weer terug naar het enge bos.

 Kamaria’s zoon verteld dat hij vele schatten met Fred had gevonden maar nooit zijn vader.

Op een dag kwam hij een piraat tegen met de naam Pandabeard en Kamaria’s zoon wist gelijk dat hij niet te vertrouwen was.

Ze hebben de hele avond limonade gedronken en toen Kamaria’s zoon in slaap viel stal Pandabeard de schat van Fred en Kamaria’s zoon.

Pandabeard vertelde Fred dat Kamaria’s zoon de schat had gestolen.

Ga naar het caribisch strand om te vertellen wat er gebeurt is.

Fred geloofd je niet en daarom vraagt hij of je weer terug wilt naar Kamaria’s zoon om er over te praten.

Je moet hem ook vriendelijk vragen of hij persoonlijk naar Fred wilt gaan.

Ga terug naar het enge bos, de zoon van Kamaria vindt het geen goed idee om naar Fred toe te gaan.

Hij vraagt of je naar Kamaria wilt gaan, haar zoon komt ook mee dus ga maar naar Kamaria.

Kamaria was heel erg blij dat ze haar zoon weer zag en ze heeft hem in het kasteel verstopt voor zijn eigen veiligheid.

Kamaria zegt dat we Pandabeard moeten vinden anders zit Panfu straks onder de zwarte inkt!

Ga naar de visser in de haven hij heeft altijd goede raad en misschien helpt hij ons wel.

Dit is de visser.

De visser kent pandabeard en hij heeft gehoord dat Pandabeard is verhuist naar een eiland niet ver hier vandaan om een vredig leven te leiden.

Je mag de motorboot van de visser lenen alleen is hij de sleutel bij de vulkaan kwijt geraakt…

Ga naar de vulkaan links onderin naast het bruggetje ligt de sleutel.

Pak de sleutel en ga terug naar de haven. 

De visser vraagt of je morgen terug wilt komen, dan verteld hij verder wat je moet doen.

Volgende dag…

Ga weer terug naar de haven om te vragen aan de visser wat je nu moet doen.

Je hebt benzine nodig voor de motorboot.

De benzine zit in een jerrycan.

De visser denkt dat hij een jerrycan met benzine heeft gezien bij de Kiosk of de pony manege…

Ga naar de Kiosk (dat is de meest logische plek), ga naar het zwembad op de kaart en loop dan het linker huisje in waar boven ‘Kiosk’ staat.

Links bij de ijscobakken staat een jerrycan met benzine.

Neem het mee en ga terug naar de visser.

De visser zegt dat je twee dagen moet wachten om met de boot te varen.

Nou dat word dus nog een hele tijd wachten…

Volgende dag…

Ga weer naar de visser.

Hij zegt dat je de motorboot nu kunt gebruiken dus ik zou zeggen, stap in!

Als je in de boot stapt ga je naar het eiland van Pandabeard.

Als je op het pirateneiland bent zie je Pandabeard en hij wilt graag spellen spelen (dat moet wel want anders krijg je de schat niet…).

Als eerste met je de goede weg op de stenen vinden hmmm wat zal dat zijn…

Zijn voornaam William! 

Nu komt het volgende spel.

Nu moet je alle kokosnoten tellen en hem vertellen hoeveel er zijn. 

Hier zijn het er dus acht maar aan de andere kant van het eiland zijn er nog een paar. 

Hier zijn er nog vijf.

Nu komt het volgende spel.

Je moet nu op alle krabben klikken en hem vertellen hoeveel het er zijn. 

Hier zijn er vijf nu gaan we weer naar de andere kant.

Hier zijn er ook vijf.

Nu moet je kiezen, je krijgt of een hint voor Kamaria die dan dichterbij haar verloren liefde komt of je neemt de schat en geeft die aan Fed.

Kies de hint want dan is Fred niet boos op je en word alles goed.

Als je op de hint klikt komt er dit te staan:

Er komt ook nog een plaatje:

Als cadeau krijg je een echte piraten hoed!

Je kan nu altijd via de motorboot naar het pirateneiland.

EINDE

De magische ijsdiamant

Ga naar de Piratenbar klik op Piraat Pandabeart!Hé, ken je die niet van een ander avontuur?Hopelijk is hij deze keer een goede.

Zijn gelievde blauwe papegaai is weg!Hij zat in de kooi je ziet de poten nog.Klein foutje:oops: van Panfu :mrgreen:

Hij was een soort papa voor die vogel.

Hij vraagt nee hij smeekt je om hem te helpen.

Als je niet helpt heeft hij geen hoop meer.Dan zal hij de piraten bar sluiten :shock:

Kom een groot oog?Diet me denken aan die telescoop op de Vulkaan.Laten we gaan kijken in het Enge Bos.

Hé!Een blauwe veer!Dat zal vast van Beardy zijn ( zo heet zijn vogeltje ). 

Klik er op. 

Vlug naar Pandabaer hij zal vast heel blij zijn!Of net meer zorgen gaan maken.

Dat stukje band komt hem bekent voor :eek:

Toen hij aan het herbouwen was had hij zo een stukje wit gevonden naast dat luik. 

En s’zavonds hoorde hij enge geluiden :eek:

We moeten een breekijzer vinden om het luik open te maken…

:idea: In de kadouwinkel.

Ga naar de Kadouwinkel :arrow:

Klik er op.En dat krijg je een tekstje( Zoals gewoonlijk :roll: )

Nu naar de Pandabeart :arrow:

Zow klik op hem.Drie..twee…EEN En open! 

Euh…Ik durf er niet in…

AAAH K’BEN ER IN GEVALLEN :eek: :shock: AAH EEEN …EEN…EEN MUMMMIEE AAAAAA!!!! WAT!Je mag niet verder dan dit van die mummie. :mad:

Maar hij heeft een reden.Er was ooit een panda langsgekomen.Die is nooit teruggekomen.

Als je er voorbij komt worden je aderen en je bloed alles van je pandalijfje in ijs verandert. :shock: Er is ooit iemand binnegegaan.

Hij ging naar buiten Pandabeart lag te slapen en die vogel was aan het kraaien.Dus hij heeft de kooi opengedaan zodat Pandabeart niet wakker werd.

Je bent op zoek naar de vogel?Ja dus.Daarom laat hij ons er door! JOEPIEE

Als je pas nieuw papier voor aan zijn lijf te hangen vind mag je er langs. :roll:

Moeten we weer eens iets doen!

Laten we in de Kiosk een kijkje gaan nemen :arrow:

Hé daar!Ken je hem nog! 

Hij vraagt aan je of hij kan helpen. Ja duuh!

Ooh fun!Morgen pas is er WC papier.

Volgende dag:

Ga naar de Kiosk :arrow:

Praat met de winkelier.

De leverancier is net weg.Hij heeft maar een soort WC papier.

Hartjes. Klik erop en hup naar de mummie. :arrow:

Hij is blij aan zijn woorden te zien.Je moet even naar boven je wil hem niet naakt zien.

Het duurt maar een paar sec. ga gwn naar boven en kom terug.

En :lol: :lol: mummie met hartjes 

Hij denkt dat we hel voor gek zetten.Nu kan hij niemand meer bang maken.Maar tegelijk niemand ziet hem toch.

Belangerijkste is dat hij goede kleren heeft!Hij laat je erdoor.

Maar voor jou is er ooit 1 panda voorgegaan.De naam was Farid.Hij was op zoek naar de Ijsdiamant de mooiste ter wereld.

Hij wou er een verlovingsring van maken.Voor…Kamaria! :shock: Toen Farid wist dat Kamaria in verwachting was van een klein kind.

Wou hij trouwen met Kamaria.Alleen de Ijsdiamant was goed!De mummie liet hem stoppen.Maar hij was niet te stoppen.

Zijn verhaal was zo ontroerend dat de mummie hem doorliet.Hij raakte de diamant aan.En de vloek is als je die aanraakt word je een ijsblok.

Je moet oppassen.Je moet een trucje vinden.En als het lukt krijg je 20 000 munten.Maar je moet de ijsdiamant eerst aan hem geven.

Ga eens naar binnen een kijkje nemen.

Ga gwn naar dat blauw licht.OMG  

Ga naar Kamaria :arrow:

We moeten Beardy en Farid gaan zoeken :roll:

Een fakkel hebbe we nodig.

We moeten vragen bij de oude visser :arrow:

Hij denk dat je teckel zegt :lol:

Hij kan het HEEL makkelijk een fakkel maken!

Hij heeft hout en een zwitsers zakmes nodig.

Het Zwitser zakmes ligt in de eerste deur van de grot.Prof. Bookworm zijn kamer dus. 

Daar op zijn ‘kast’ Klik erop en dan heb je het Item ontvangen.

Nu opzoek naar hout.Dat ligt vast in het Enge Bos. Klik erop en je hebt Item gevonden.

Kom morgen terug!En goed werk ;)

Volgende dag:

Ga naar de Oude Visser :arrow:

Je ontvangt de fakkel.

Ga naar de Trappen. :arrow:

Klik op de fakkel. Dan gaan opeens alle fakkels aan en je ziet Beardy! 

Klik op Beardy En dan zegt hij iets. Rrrrrond, spits, hoekig, en rrrrrond en hoekig!

Nu ga je de weg zoeken.Hier is een oplossing.De rode lijnen moet je lopen.De blauwe lijnen spring je.  Dan kom je bij een plek met veel lava.Je kan er dus niet over. Zie je die vormpjes daar? 

Wat de papagaai zei… Rrrrrond, spits, hoekig, en rrrrrond en hoekig!

Dat moeten we vast klikken. Dat betekend dus Cirkel, Vierkant, Driehoek, Cirkel, Vierkant.

Als je dat juist doet krijg je een brug!  

Loop over de brug naar de overkant!Dan kom je in de kleurenkamer! 

Zo nu moeten we de kleuren maken boven de deur. 

Volg deze zwarte lijn: Ga in de deur.Dan kom je bij de ijsdiamant.

Als je op de Ijsdiamant klikt word je ook een ijsblok.Maar gelukkig maar voor een paar sec.

Hey, heb jij het gezien?Er staat Kamaria bij! Vlug naar Kamaria :arrow: !

Ze zit in haar Kamer!Ze gaat een handschoen maken waardoor je de Ijsdiamant naar Kamaria kan brengen.

Eerst heeft ze de Lavaplant nodig.

Dat ligt zeker op de Vulkaan! Daar is het al!Klik erop en ga dan meten naar kamaria :arrow:

Kom morgen terug!

Volgende dag:

Ga naar Kamaria! :arrow:

Je krijgt de handschoen.

Trek hem aan. 

Ga naar de ijsdiamant. :arrow:

Klik op de Ijsdiamant.

Ga naar Kamaria :arrow:

Ze gaat hem proberen vernietigen.

Kom morgen terug!

Volgende dag:

Ga naar Kamaria :arrow:

Gelukt!En je moet een tegenvloek zeggen.

de tip voor het woord is dat iets met zijn gevoelens te maken heeft.

Ga naar Farid :arrow: ( dus de ijsdiamant)

Het woord is love.Typ love in je chatbox dat witte lijntje en doe enter. 

Praat met Farid!

Ga naar kamaria! :arrow:

Ze weet hoe je die Beardy kan vangen.Door koekjes!Ga naar de Ijwinkel.

Daar zie ik ze al op de balie staan! Klik er op en ga naar Beardy!

Je hebt hem toch al gezien?Niet waar?

Klik op hem en hij is weg!!xD

Ga naar Pandabeart!

Hij verteld een heel verhaal en daarna naar kamaria :arrow:

Je kan kiezen de diamant vernietigen of aan de mummie geven.Vernietigen?Dan is de vloek VOOR EEUWIG verbroken en zal

nooit meer en panda bevroren worden.

Geef je hem aan de mummie krijg je 20 000 munten.

Ik kies voor vernietigen!

Je kan zelf klikken! 

Kies je voor Geld dan moet je naar de mummie :arrow:

Als je vernietigd moet je naar de Vulkaan maar eerst met Kamaria praten.

En je mag eerengast zijn op de bruiloft!

Ze gaan trouwen in de tempel!Morgen!Omdat je de diamant vernietigd hebt krijg je een leuk ijspak!

De lava word alleen vernietigd als je hem in de lava gooit!

Ga naar de Vulkaan :arrow:

Klik op die lavaplek. Dan komt er een GROTE stoom wolk.

Feli!ga naar naar Kamaria! Je krijgt het ijspak!!Als je het voledig aantrekt en als iemand je bevriesd bevriesd die panda ZELF!!

Vergeet de bruiloft niet morgen! 

De Bruiloft:

Als je even weggaat en terugkomt word het een Pompom Bar!

Da’s een gelukkig EINDE!!

Big Foot

 

Het avontuur begint op het caribisch strand waar ineens een yeti ligt! 

Praat met hem.

Hij heeft hele erge honger en hij wil graag vis.

Ga naar de visser in de haven.

Hij is zijn hengel kwijt.

Ga naar de jungle en loop de grot in.

Neem de middelste deur.

daar rechts staat de vishengel.

Neem hem mee en ga terug naar de visser.

Ga nu even een paar seconden weg en kom dan weer terug, dan heeft hij een vis voor je.

Als je de vis hebt ga je terug naar het caribisch strand.

De yeti lust geen rouwe vis maar hij wilt graag vissticks.

Ga naar San Franpanfu op de kaart en loop het rechter huisje binnen (het restaurant).

Rechts staat Chef Bruno praat met hem.

Bruno heeft olijfolie nodig om de vissticks te bakken.

Ga weer naar Sam Franpanfu en ga dat het linker huisje in (de schoonheidssalon).

Daar rechts onderin op een tafeltje staat de olijfolie. 

Neem het weer mee terug naar Bruno. Bruno moet eerst nog iets anders bakken dus kom morgen terug voor de vissticks.


Volgende dag…


Ga weer terug naar Bruno. Je krijgt van hem een vers gebakken portie vissticks, ga nu naar het caribisch strand om ze aan de yeti te geven.

De yeti is niet meer hongerig en staat rechtop!

De yeti verteld een heel verhaal, hij moet zijn familie redden want Bonez probeert het eilandje waar ze wonen te laten smelten met een reuze föhn!

Daarna wilt Bonez hun verkopen aan een dierentuin.

Je moet de reuze Föhn voor hem zoeken en uit zetten.

Ga naar het zwembad enpraat met de badmeester.

De badmeester verteld dat hij iemand een paar keer in en uit het kleedhok zag komen maar hij durfde hem niet aan te spreken omdat hij er eng uit zag…

Zou dit Bonez zijn geweest? 

Hij is daarna het kleedhok niet meer uit gekomen dus jij gaat kijken hoe dat komt.

Ga naar het huisje rechts waar ‘locker’ op staat.

Klik op het kluisje met het slot, er komt licht uit. 

Dan komt er te staan:

Ga naar het kasteel op de kaart. Loop de poort binnen,

loop de trap op en dan het linker huisje met een bodyguard loop je binnen.

Kamaria zit op haar grote stoel, praat met haar.

Kamaria vind het erg raar, geel licht uit het kluisje met het slot?

Ze gaat de sleutel op zolder zoeken dus kom morgen maar weer terug.

Volgende dag…

 Ga weer terug naar Kamaria.

Ze heeft de sleutelbos gevonden!

Tussen die sleutelbos zit de sleutel van het kluisje.

Ga weer naar het kleedhok van het zwembad en maak het kluisje open.

Klik op het kluisje en je komt in een grot!

Klik op het einde van de grot en dan komt er een deur.

Daarna klik je op die blokjes.

Dan komt er dit te staan:

 Misschien heeft de badmeester iets gezien van deze schuif-stenen.

Vraagt het aan hem.

De badmeester zegt dat Penny er eentje heeft.

Ga naar de bibliotheek daar is ze vast.

Ga naar de stad op de kaart en loop dan het huisje met het grote ijsje erop in (de ijssalon).

Links is een trap, neem die naar boven en je bent er!

Op het tafeltje ligt het ontbrekende stukje steen. 

Neem het mee naar de schuifpuzzel in de grot.

Klik nu weer op de bokjes en de puzzel komt tevoorschijn.

De puzzel moet je zelf oplossen omdat je hierover geen uiteg kan geven.

Als je de puzzel hebt opgelost kom je in een kamer van Bonez.

Klik op de deur en los de quiz op.

Wat eten panda’s? = Bamboe

Waar komen panda’s vandaan? = China

Wat is de Latijnse naam van een panda? = Ailuropoda melanoleuca


Dan ga je ineens naar boven en kom je op de berg. Klik op dat machinetje van de föhn. 

  

Als je eerst het woord baby maakt dan begin je te dansen.

Als je het woord room maakt krijg je een speciaal boomhuis en als je het woord stop maakt stopt de föhn! 

Ga terug naar de yeti.

Hij wilt een boot maken zodat hij naar huis kan varen.

Haal een stok bij de pony manege. 

Ga terug en hij wilt graag dat je naar Lili Panghung gaat voor naai spullen en waterdichte stof.

Ze is in de schoonheidssalon, ga naar San Franpanfu op de kaart en loop dan het linker huis binnen (dat is de schoonheidssalon).

Dit is Lili.

Je krijgt de naai spullen maar de waterdichte stof moet ze nog zoeken dus kom morgen terug.

 Volgende dag…

 Ga terug naar Lili Panghung in de schoonheidssalon.

Je krijgt van haar een stuk waterdichte stof.

Ga terug naar het caribisch strand en geef het aan de yeti.

De yeti heeft alleen nog ijsblokjes nodig voor zijn boot. Maar waar kan je die vinden…

Ik weet het!

In de ijssalon staat een ijsblokjes machine, die kan je gebruiken.

Ga naar de stad op de kaart en loop het huisje binnen met het grote ijsje (de ijssalon dus).

Daar staat een ijsblokjes machine, Gooi er een waterballon in en er komen ijsblokjes uit.

  

Als je de ijsblokjes hebt ga je terug naar de yeti.

Hij is super blij en van hem krijg je een iglo als boomhuis achtergrond cadeau voor de grote hulp!

Hij is nu weer veilig bij zijn familie!

EINDE

Red de Pokopets!

Op de Map zie je een vliegtuig. 

Klik erop en je komt bij een vliegtuig. 

Ga in de deur. 

:shock: :eek: Daar zie je een vastegebonden mevrouw! 

Als je op haar klikt komen er een voor een ballonetjes met telens aan letter op.

Samen vormt het KAMARIA.

Ga naar Kamaria :arrow:

Ze gaat samen met jou naar die mevrouw.

Ga naar het Vliegtuig. :arrow:

Dat is haar vriendin Eloise uit Afrika!

Ze kent een recept.

Je hebt een Sterrenplant nodig, een Regenboogplant en paddenslijm.

Padden leven vaak in donkere plekken.

In het Enge Bos!Ga naar het Enge Bos! :arrow:

Daar zie je een pad.Bah! 

Ga met het glas over de pad en hou  de linkermuisknop ingedrukt.

Blijf indrukken tot het glasje gevult is.Breng hetr dan naar Kamaria ze zit nog in het vliegtuig :arrow:

Nu hebben we Sterrenplanten nodig.

Die groeien op grond dat zand is.Ga naar het Strand.Daar staan Sterrenplanten. 

Ga terug naar Kamaria :arrow:

Nu moeten we een bloem van een Regenboogplant nodig.Dat groeit in Caribisch grond.

Ge naar het Caribisch Strand.

Daar staat de Regenboogplant.Klik erop en ga naar Kamaria :arrow: 

Kom morgen terug naar Kamaria’s kamer.

Volgende dag:

Ga naar Kamaria’s torenkamer. :arrow:

Je krijgt een het drankje.Ga naar Eloise :arrow:

Klik 2 keer op Eloise.

En nu moet je een schaar zoeken :???:

Laten we kijken bij Lilli in het Schoonheidssalon. :arrow:

Ja krijgt de schaar nu terug naar Eloise. :arrow:

Klik op Eloise en ga dan terug naar Lilli in het Schoonheidssalon! :arrow:

Ga nu terug naar Eloise!

Ze is in het vliegtuig geglipt omdat Bonez die schattige diertjes in die kootjes wou verkopen aan de speelgoedfebriek en dan werden de diertjes in SPEELGOED verandert!

Maar nu moet je de kooien openmaken.

Klik op een slot 

Rechtse slot.Dat komt er een tekstje. 

Dan klik je op die pijl en kom je bij verschillende Pokopets.

Het stekelvarkentje/egel is het juiste antwoord. 

Dan komt er nog een tekstje. 

Dan breekt het ijzer en zijn de Schildpad en de Draak vrij!

Klik dan op het linkerslot. 

F is het antwoord. 

Dan komt er nog een tekstje! 

Dan zijn alle Pokopets vrij!

Klik nu op Eloise!

Ze willen eten.Ga naar Bruno in het Restaurant. :arrow:

Hij kan het klaarmaken!Het groet waar lava is.Op de Vulkaan natuurlijk! :arrow:

Daar staan ze al! 

Klik er op en ga naar Bruno :arrow:

De Chiliplant is te jong! :shock: Gelukkig heeft hij een idee.De tijdmachine van Prof. Bookworm! :arrow:

Hij zal proberen.Kom morgen terug! ;)

Volgende dag:

Ga naar Prof. Bookworm’s kamer :arrow:

Het is gelukt!De planten zijn rijp.

Ga naar bruno in het Restaurant. :arrow:

Je moet morgen terugkomen als de chili’s klaar zijn ;)

Volgende dag:

Ga naar Bruno :arrow:

Er is een inrbreker geweest :eek:

En daar op de tafel staat een kaasstolp er zit een raadsel in.Als je het raadsel hebt opgelost krijg je de Chili’s!

 Klik op de stolp. 

En het antwoord is 5 

Praat met Bruno en je krijgt de Chili’s.

Ga naar de Pokopets :arrow:

Ga naar de Schuur/Stal :arrow: 

Je krijgt een voucher waarmee je een Pokopet kan ruilen!

Klik nog eens op Eloise an ga dan terug naar het Vliegtuig. :arrow:

Ze heeft de schroef.

Klik op de achterkant. 

Ge even weg en kom terug.

Nu is Bonez binnen.

Druk op de rode knop 

En woeps!Bonez is weg! 

 

 

deze heb ik allemaal van snuitje18 gekregen